Вплив версії драйверів на продуктивність в іграх

Доброго часу доби, дорогі читачі. Для оптимальної продуктивності в іграх, розробники ставлять акцент на продуктивних відеокартах. Найбільші виробники відеокарт AMDі Nvidia, оновлюють лінійки відеокарт як мінімум раз на рік. Зараз аудиторія гравців, це кожен другий користувач комп’ютера. Але не кожен другий може оновлювати свої відеокарти раз в рік. Хоча погратися хочеться усім

Найчастіше відеокарта купується мінімум на три, а то й п’ять років. Сьогодні я розповім вам про такий важливий чинник як драйвера. Оновлення драйверів, у деяких випадках дає приріст продуктивності до 20 % і це далеко не межа. Ну тепер про все по порядку.

Отже, для початку визначимося з поняттям, драйвера. Драйвер — це програма для правильного взаємодії операційної системи з комплектуючими (в нашому випадку з відеокартою). Звичайно продуктивність відеокарти багато в чому залежить від своїх фізичних характеристик. Але обробка відеокартою, якою-небудь іграшки, це неймовірно складний процес з масою обчислень.

Тому, створити драйвера, які будуть оперувати з даними будь-якої гри, з максимальною ефективністю, ще нікому не вдавалося. Так як кожна гра унікальна по своєму, і ресурси відеокарти мають бути максимально оптимізовані під обчислення.

Згадайте що відбувається коли драйвера на відеокарту не встановлені? В такому випадку ми навіть не дізнаємося модель відеокарти. А якщо стоять драйвера 2-3 річної давності, то це не применно викликає помилку при запуску нещодавно вийшла гри. Гаразд, перейдемо до слів до справи.

Розглянемо ефективність оновлень драйверів на прикладі HD 5870. У середині вересня 2009 року вийшла топова відеокарта AMD HD 5870. У той час компанії Nvidia нічого було протиставити, тому багато геймери купували саме HD 5870 або її трохи урізану сестричку HD 5850 (до речі, кому цікаво недороге але дуже продуктивне рішення для ігор, раджу придивитися саме до HD 5850150$) і отримували свої заповітні 60 і більше FPS практично у всіх іграх З моменту виходу відеокарти вже пройшло 1.5 року. Так що, це ідеальний зразок для порівняння драйверів сьогоднішніх і тих, які вийшли півтора року тому. Кажучи конкретніше будуть порівнюватися версії драйверів починаючи з Catalyst 9.10 – 11.2.

Порівняння буде проводитися тільки на іграх, так як синтетичні тести менш цікаві, ніж реальна продуктивність в іграх.

Тестова конфігурація:

Щоб не бути багатослівним, просто наведу вам отримані результати тестів в картинках.

Висновок

Як видно з наведених вище тестів, розмови про збільшення продуктивності за рахунок оновлення драйверів це не порожній звук. Більш того, деякі ігри відмовляється запускатися без оновлення, а не які видають різні баги і артефакти (як наприклад у грі F1).

Так що оновлення драйверів це життєво необхідна процедура, особливо це стосується відеокарт. Крім поліпшення в драйверах, помітну продуктивність ви можете отримати за рахунок оновлення та встановлення патчів нещодавно вийшла іграшки.

Так як тести проводилися на топової відеокарти півтора-однорічної давнини, то збільшення вийшло в середньому лише 10% FPS. При використанні менш продуктивних відеокарт типу HD 5850 або HD 5770, збільшення продуктивності буде більш істотним(15-20% і більше).Варто зазначити, що для отримання максимальної ефективності необхідно використовувати Windows 7або Windows 8. Так як розробники приділяють найбільше уваги саме цим операційним системам. Удачі і оновлюйте драйвера відеокарти як можна частіше.

Для оптимізації Windows 7 раджу ознайомиться з статтею — Прискорюємо роботу Windows.